Vissza

Aktualitások

Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél több rászoruló afrikai gyermeken és családon tudjunk segíteni, s segítségünk minél hatékonyabb, szektorokon átívelő és fenntartható legyen. Helyszíni projektjeink mellett hazánkban is számos előadást és programot szervezünk azért, hogy mindenki megismerhesse Afrika kulturális és természeti értékeit. Igyekszünk minél nagyobb közönséghez eljutni, bemutatni az Afrikáért Alapítvány munkásságát, s minél több támogatót nyerni meg ügyünk érdekében. Eseményeinkről, híreinkről aktualitásainkat böngészve tájékozódhat.

Kétnapos tanártovábbképző szeminárium az Othnielben

2010. január 04.

A karácsonyi hétvége után december 28-án és 29-én komoly továbbképző szemináriumot szerveztünk az iskola tanárai számára az oktatás minőségének növelése érdekében. A szeminárium a tanárok kapacitásának fejlesztését célozta, ami nélkülözhetetlen a magasabb színvonalú oktatás eléréséhez. A továbbképzésben részt vett France, Angelika és Albini, az iskola koordinátora. A következő két témakörre fókuszáltunk:
1. Munkamorál és etikai kérdések az oktatásban (France, Angelika)
2. Oktatási módszerek (Albini)

A hírhez tartozó képek

Mindkét terület fejlesztése nélkülözhetetlen a tanárok számára. Munkamorál és etikai kérdések témakörben két előadást tartottunk. Az előadások kitértek az alapítvány oktatásfejlesztési céljaira és az iskola elsődleges funkciójára, amely az általános oktatáson túl a szemléletváltásra és az annak hatásaként megvalósuló jellemformálásra helyezi a hangsúlyt. A munkamorál terén a gyermekközpontú oktatást kellett hangsúlyoznunk. Szembesítenünk kellett a tanárokat a hanyagságból elkövetett hibák diákok életében okozott következményeire. Erősítettük bennük a felelősség elvét, amely az oktatás és munkájuk alappillérévé kell, hogy váljon. Monsieur Albini mindkét napon komoly és nagyon korszerű előadásokat és műhelyképzést tartott a tanároknak. A pedagógusok olyan új szemlélettel ismerkedhettek meg, amely eddigi munkamódszerük megreformálását követeli. Példaként: az osztályfőnök ne csak az osztályeredmények pontos adminisztrációs feldolgozásával foglalkozzon, hanem a gyerekek pszichikai és mentális problémáira is figyeljen. Közös elhatározással bevezettük az iskolában az osztályfőnöki órát, amely Kongóban eddig ismeretlen volt. A kétnapos szemináriumnak olyan összekovácsoló ereje volt, amelyet először tapasztaltunk az iskola létezése óta. A tanárok pozitív és hasznos tapasztalatként és élményként értékelték a két napot. A szemináriumon résztvevőket oklevéllel jutalmaztuk.