Vissza

Projektek

Kérjük, olvassa el projektjeinkről szóló leírásokat, és amennyiben támogatni kívánja az adott célt a projekt leírása alatt található „támogatom” gomb megnyomásával megteheti azt.

Köszönjük érdeklődését!

Diáktámogatási Program Tanzániában

folyamatban projekt

Az Afrikáért Alapítvány fő célkitűzése a hosszú távú, maradandó segítségnyújtás az afrikai emberek életében. E cél elérése érdekében társultunk a Maasai Foundation-nel, amely a tanzániai-kenyai határon fekvő Namanga faluban dolgozik a diákok és árvák megsegítésén. Az ottani tehát egyben saját intézményeink, az Othniel Általános- és Középiskola és a La Providence Árvaház első testvérintézménye is.

 Tanzániai oktatási rendszer valamint diáktámogatási programunk

Az Afrikáért Alapítvány fő célkitűzése a hosszú távú, maradandó segítségnyújtás az afrikai emberek életében. E cél elérése érdekében társultunk a Maasai Foundation-nel, amely a tanzániai-kenyai határon fekvő Namanga faluban dolgozik a diákok és árvák megsegítésén. Az ottani tehát egyben saját intézményeink, az Othniel Általános- és Középiskola és a La Providence Árvaház első testvérintézménye is. Úgy véljük, a tudásátadás révén a tanzániai gyerekek - és ez által az egész tanzániai társadalom - nemcsak jelenén, de jövőjén is javíthatunk, hiszen az oktatáson keresztül esélyt kaphatnak arra, hogy kitörjenek jelenlegi reménytelen élethelyzetükből. Az iskola a egy pici faluban található, tanulói is különösen hátrányos helyzetű diákok.

A Tanzániában működő oktatási rendszerről szükséges tudni, hogy „Afrika egészét vizsgálva Tanzánia rendelkezik az egyik legalacsonyabb középfokú beiskolázottsági rátával, amely 2000-ben nem haladta meg a 6 százalékot. … A CIA The World Factbook 2001 definíciója szerint írástudónak az számít Tanzániában, aki 15. életévét betöltötte, és képes olvasni és írni szuahéliül vagy angolul, vagy arabul.
… Eredeti foglalkozását tekintve, Nyerere elnök tanáremberként központi szerepet tulajdonított az oktatásnak a „forradalmi átmenet” során. Szuahéli nyelven a következőket nyilatkozta erről: „Maendeleo maana yake ni maendeleo ya watu, azaz a fejlődés jelentése valójában az emberek fejlődése.”
(Ezt szolgálja az ) … 1995-ben elindított oktatáspolitikai reform is, amely a jelen kor globális és speciális helyi kihívásait figyelembe véve széles körben vonja be az oktatási rendszerbe a lakosságot, nemcsak a gyermekek kötelező alapfokú iskolázottsága érdekében, hanem a felnőttek írástudatlansági szintjének csökkentését is szem előtt tartva.
Az UNESCO főigazgatója kijelentette, „az írni és olvasni tudás manapság nem korlátozható pusztán az olvasásra, írásra és számolásra; az oktatásnak olyan képességekkel is fel kell ruháznia az embert, amelyekkel az elfoglalhatja helyét a társadalomban. Az oktatásnak a demokrácia iskolájának kell lennie, mert a polgári társadalom legbiztosabb védelmét a tanult és felelősségteljes polgár szavatolhatja.”
– idézet Tarrósy István afrika-kutatótól: Régiók, kisebbségek és oktatás egy kelet-afrikai példán keresztül: Tanzánia tegnap és ma. És holnap? (Kisebbségkutatás c. lap 2004. 1. szám)

Afrikában a tanulási morál eltér az Európában megszokottól. Az egy családon belüli magas gyermek szám miatt ritka eset, hogy egy családban az összes gyermek egyszerre járjon iskolába. Sokszor előfordul, hogy míg egy-két gyereket iratnak be egy tanévre, addig a többiek otthon segítenek vagy dolgoznak. A következő évben cserélnek egymással a testvérek az iskolapadban. Jellemző, hogy a családok a fiúgyermekek taníttatását részesítik előnyben.
Alapítványunk nem személyhez kötött támogatási programot dolgozott ki, azaz a támogatásokat nem a gyerekek kapják névre szólóan, hanem az iskola. Azonban fontosnak tartjuk, hogy a támogatásokhoz arcok, igazi gyerekek kötődjenek. Ezt hivatott megvalósítani a jelképes örökbefogadás, aminek keretében végig lehet kísérni egy-egy gyermek tanulmányát; kapcsolatfelvételt is kezdeményezve velük, ösztönözve őket a kitartó tanulásra.

Köszönjük, hogy Ön is hozzájárul a tanzániai szegény diákok tanulásához!

Az ENSZ Gyermekjogi Egyezménye szerint minden gyermeknek joga van a tanulásra. Mégis a világon több mint 110 millió gyermek (az iskoláskorúak 21%-a) egyáltalán nem járhat iskolába. Ezeknek több mint fele kislány. Ma a világ népességének kb. 1/4 része írástudatlan, 1/6-a pedig nem tud elolvasni egy könyvet vagy kitölteni egy nyomtatványt, mert funkcionálisan analfabéta. A beiskolázott gyermekek egyharmada végül nem fejezi be az elemi iskolát.
 
 

Kapcsolódó aktuális Tekintse meg a projekthez kapcsolódó aktuálisokat

Megérkeztek Namangába a humanitárius turistáink

2017. február 20.

Hétfő reggel landolt Nairobiban az a gép, ami három rendkívül elszánt tristát szállított Afrikába, akik egy humanitárius projekten fognak dolgozni. További információk

Ági beszámolója - Egy hét Tanzániában

2016. december 23.

Önkéntesünk egy hetet töltött a tanzániai iskolánkban Namangában. Olvass tovább és tudj meg többet Ági kalandjairól. További információk

1 hónap Tanzániában

2016. szeptember 21.

Véget ért Ági önkéntessége Namangában. A gyerekek egy igazi példaképet ismerhettek meg az önkéntes lány személyében. Ági mindenhez pozitívan állt, mérhetetlen kedvességgel és eltökéltséggel segítette a tanzániai közösség életét egy hónapos „küldetése” alatt. További információk

Ha én árva kisdiák lennék…

2016. augusztus 25.

Egy a tanzániai gyermekek életkörülményei ihlette versike, mely leírja a kis árvák mindennapjait Namangában. További információk

Végre mesélt nekünk önkéntesünk Tanzániából

2016. augusztus 19.

Hogy fér el 15 ember egy 8 fős kisbuszban? Oly könnyedén mint a 15 kis árva Ági szívében További információk

Új tanév vette kezdetét Tanzániában

2016. február 19.

Tanzániában az új tanév januárban kezdődik. A gyerekek takarítottak és virágot ültettek, amellyel az iskola épületét és kertjét is felkészítették az új iskolai évre. Nézd meg az iskola tanulóiról készült közös képet! További információk

Idén is vár Téged Tanzánia! Humanitárius turistautunk október 18-án indul!

2015. július 06.

2015. október 18-29, NAIROBI – LONGIDO – MTW WA MBO – SERENGETI - ARUSHA – OPCIONÁLIS ZANZIBÁR vagy KILIMANDZSÁRÓ További információk

Afrikai gyermekek helyzete az oktatás oldaláról

2015. június 15.

Mi nehezíti az oktatás elterjedését? Bujtás Petra, volt gyakornokunk és tanzániai önkéntesünk írásából megtudhatjuk, hogy milyen az afrikai oktatás helyzete általában. További információk

Tanzániai diákjaink egyenruhái elkészültek

2015. március 09.

Tanzániában, Namangában korábban rongyos elhasznált ruhákban jártak a Maasai Academy tanulói az iskolába. Ezért hirdettük meg egyenruha akciónkat, melynek eredményéről az alábbi cikkben olvashatsz. További információk

Határokon átívelő testvériskolák

2014. december 15.

Lídia önkéntesünk a kulcsszemélyiség a ceglédi és namangai iskolák testvériségének kialakításában. Az európai és az afrikai iskolások már harmadik alkalommal váltanak leveleket, képeket. További információk

Önkéntesünk kemencét épített Afrikában

2014. november 22.

Margó októberben utazott Tanzániába, terveihez híven már meg is építette magyar kemencéjét, Dr. Kabati árvaházának lakói friss muffint fogyaszthattak desszertként. A sütő az iskola mellett található, alkalmas kenyér, sütemény és sok más finomság elkészítéséhez. További információk

Humanitárius turistáink első napjai

2014. november 19.

Ismerkedés, találkozás, munka, fekete szempár, maradandó élmény... További információk

Tanzániai diákok támogatása

2014. november 06.

Ismerd meg a Maasai Academy-t, Dr. Kabati árvaházát és a barna egyenruhás kisiskolásokat! További információk

Egy nap az árvaházban

2014. október 30.

Körülbelül 7 óra 30 perckor érkezünk meg az iskolához. Ekkor a gyerekek gyorsan körbeszaladnak a kulccsal és kinyitják az udvarra néző termek ajtóit, a mosdókat, és a tanári szobát. Rögtön megindul a harc a seprűként, hiszen mindenki nagyon szorgalmas. Sokszor kell sorrendet felállítanunk, hogy ki seperheti ki a termeket, folyósokat vagy az... További információk

Önkéntesként Tanzániában

2014. október 27.

"A gyerekekről – és minden másról is – csak jót tudok mondani. Kedvesek, türelmesek, okosak és nagyon gyorsan tanulnak meg mindent, amit megmutatok nekik." További információk

Volt humanitárius turistánk Tanzániában tanít

2014. március 24.

Tavaly ősszel utazott velünk Afrikába Olasz Kati, aki annyira beleszeretett Tanzániába és a gyerekekbe, hogy amikor rendkívüli helyzet lépett fel, azonnal úgy döntött, hogy mint önkéntes helyettesítő tanár egy hónapot kint tölt Namangában. További információk